Prijzen van luxe auto’s: krijgt u waar u voor betaalt?

Dus je hebt besloten dat het tijd is voor een nieuwe auto. Het einde van de zomer is de beste tijd van het jaar voor autodealers. Er komen nieuwe automodellen uit, dealzoekers die op zoek zijn naar recente lease-inruil, het weer is prachtig, autodealers staan ​​te popelen om uw bedrijf over te nemen.

Als u bent zoals de meerderheid van de mensen in een kapitalistische samenleving, is de kans groot dat u een auto wilt die technisch gezien buiten uw prijsklasse valt. Sommige mensen geven echt niets om auto’s, ze zien ze als een hulpmiddel om van en naar het werk en de supermarkt te komen en van A naar B te komen.

Drie zijn ook nogal wat liefhebbers die een auto als een verlengstuk van zichzelf zien. Ze waarderen vakmanschap, ze houden van autorijden, misschien zouden ze liever in een studio-appartement wonen en in een gloednieuwe BMW rijden. En natuurlijk zijn er de gelukkigen die niet naar prijskaartjes hoeven te kijken, maar dat ben ik niet, en dat ben jij niet.

Het kopen van een auto is een enorme beslissing, vol emotie, het gevoel in een nieuwe auto te zitten maakt oxytocine en serotonine vrij, chemicaliën die de hersenen produceren als je euforisch of verliefd bent. Autofabrikanten weten dit, en ze geven veel geld uit om de ‘ik moet het hebben’-reactie in je hersenen teweeg te brengen. Het vermogen om logica boven emotie te kiezen is moeilijk te beheersen. Als je ooit in een casino bent geweest, kun je het vertellen.

Aan het einde van de jaren 90 groeide het geld aan de bomen in de tech-industrie. Het internet deed goed werk bij het streamen van media en het collectieve bewustzijn van de VS veranderde. Dingen die ooit werden afgeschreven als exclusief voor de welgestelden, leken ineens verkrijgbaar. Voor de kredietcrisis kregen we te horen; “Hé, het maakt niet uit of je nu niet kunt betalen, betaal gewoon later!”. Je weet waar dat ons bracht.

De auto-industrie was net zo ver als de woningbouw en was er uitstekend in om mensen ervan te overtuigen dat ze boven hun stand konden leven, en net als hypotheekmakelaars kan autoverkoper meestal ‘roofzuchtig’ worden genoemd. Als je een mooi huis had, had je waarschijnlijk ook een mooie auto. Omgekeerd, als je in een mooie auto reed, werd je gezien als waarschijnlijk een mooi huis te hebben. Projectsucces en zo.

Genoeg geschiedenis en psychologie, je wilt een auto kopen, en zelfs als je erin gaat, weet je precies wat je wilt en wat je je kunt veroorloven. Tenzij je goed bent opgeleid en stalen zenuwen hebt, loop je misschien met iets heel anders naar buiten. Nogmaals, dit gaat niet over hoe te onderhandelen, dat komt in een apart artikel. Dit gaat over luxe auto’s en enkele heel basale maar belangrijke feiten die u in gedachten moet houden.

Er zijn een paar dure luxe auto’s met een afschuwelijke staat van dienst wat betreft onderhoud, alleen omdat het Duits is, wil nog niet zeggen dat het nooit kapot gaat. Luxe of niet, Japan maakt een aantal luxe auto’s die wedijveren met high-end Duitse, Italiaanse en Britse auto’s, maar met de betrouwbaarheid die we van een Japanse auto verwachten.

Terwijl ik probeerde te beslissen of ik nieuw of gebruikt, luxe of saai wilde kopen, deed ik uitgebreid onderzoek en bracht ik vele uren door met proefrijden, onderhandelen en mijn vrouw frustreren. Ik eindigde met een gloednieuwe 2015 Mercedes. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Hier zijn enkele dingen die ik tijdens mijn reis ontdekte.

Het kopen van een zogenaamde luxe auto is een luxe die de kosten meer dan waard is. Hoewel prestige deel uitmaakt van het pakket, is het niet het enige verkoopargument. Hier zijn vijf redenen waarom een ​​luxe auto de extra kosten waard is.

Veiligheid

Luxe auto’s bevatten vaak meer veiligheidsvoorzieningen dan hun standaard tegenhangers; dit vertaalt zich in betere crashtestresultaten. In feite kost bijna vijftig procent van de voertuigen die door het Insurance Institute for Highway Safety zijn gekozen als superieure veiligheidskeuzes, meer dan $ 30.000. De Acura 2017-modellen bevatten dodehoekinformatie, een Acura-navigatiesysteem met 3D-weergave en SIRI-ogenvrij, evenals tal van andere standaard veiligheidsvoorzieningen.

Superieure klantenservice.

Luxedealers zorgen niet alleen voor hun auto’s, maar ook voor de mensen die ze bezitten. Leenauto’s, verlengde garanties, pechhulp, speciale kortingen en deals zijn slechts enkele van de voordelen van een dergelijk dealerbedrijf. In tegenstelling tot veel standaarddealers, wiens doel het is om de meeste auto’s te verkopen, is het doel van luxedealers om klanten voor het leven te maken.

State-of-the-art technologie.

Historisch gezien boden luxe auto’s het beste op het gebied van veiligheidsvoorzieningen en entertainmenttechnologie. Deze functies beginnen in luxe auto’s lang voordat de opties doorsijpelen naar de massa. In de Acura 2017-modellen kun je alles krijgen, van 18″ aluminium wielen en pedalen, 8-traps transmissie met dubbele koppeling, Jewel Eye LED-koplampen, iPod-interface en ten minste een 5″ display.

Leave a Reply

Your email address will not be published.